Salgs- og handelsbetingelser Under 37 ApS v1.6
Sidst opdateret oktober 2025
Under 37 ApS | CVR 42811572
1.0 Generelt
2.0 Rettigheder
3.0 Persondata
4.0 Gebyrer & priser
5.0 Kommunikation
6.0 Service
7.0 Betalingsvilkår
7.1 Moms
7.2 Fejl
7.3 Manuel betaling
7.4 Betalingsbetingelser
7.5 Manglende betaling
7.6 Renter
7.7 Betalingskanal
7.8 ”Dårlig betaler”
8.0 Afslag
9.0 Virksomhedens ansvarsbegrænsninger
10.0 Overdragelse
11.0 No Show
11.1 Afbud
12.0 Forsikring
13.0 Sikkerhed
14.0 Force majeure
15.0 Opdatering af betingelser og vilkår
16.0 Accept af betingelser og vilkår
1.0 Generelt
Salgs- og handelsbetingelserne er gældende for dig som kunde (også omtalt som ”du” eller ”i”) ved Under 37 (også omtalt som ”firmaet” eller ”virksomheden”) i dokumentet. Betingelser og vilkår imellem virksomheden og dig som kunde beskrives i dette dokument. Er der spørgsmål hertil er du velkommen til at kontakte virksomheden på telefon +45 93 94 67 15 eller på mail info@under37.dk.
Virksomheden kan løbende foretage ændringer i dokumentet, hvorefter de opdaterede betingelser vil være gældende. Væsentlige ændringer vil blive varslet mindst 30 dage inden de træder i kraft via mail.
2.0 Rettigheder
Ingen af dine rettigheder som kunde må overgives til tredjepart, uden skriftligt samtykke
fra virksomheden.
På intet tidspunkt
må virksomhedens ydelser
og værktøjer distribueres eller videresælges til tredjepart
med mindre andet er aftalt.
Virksomheden forbeholder sig den fulde ret til at afslutte
aftaler ved mislighold af de nævnte betingelser, det indebærer bl.a. nedenstående men ikke kun begrænset til de
nævnte emner:
• Betaling af første rate ikke finder
sted eller ikke betales rettidig
og betalinger generelt,
trods påmindelser.
• At dine oplyste informationer ikke er korrekte
eller stemmer overens.
• Hvis virksomheden har tvivl om din evne eller vilje til at betale udestående.
• At du ikke oplyser
ændringer til aftalen,
f.eks. firmaets adresse.
• Hvis der ydes chikane
imod virksomheden eller
virksomhedens ansatte
• Hvis virksomhedens ydelser og assistance videresælges eller videregives til tredjepart, uden at det er aftalt.
3.0 Persondata
Det er din pligt som kunde at oplyse virksomheden om ændringer til aftalen hvis det findes nødvendigt for at arbejdet kan udføres optimalt. Ved manglende oplysning vil virksomheden kunne opsige, begrænse eller suspendere aftaler og opkræve eventuelle manglende betalinger.
Dine personlige oplysninger og data som kunde ved virksomheden, bliver opbevaret sikkert og i en begrænset tidsperiode med mindre det har et formål eller andet er skriftligt aftalt imellem parterne. Der ydes fuld fortrolighed for alt i samarbejde med virksomheden. Hvis virksomheden skal behandle personfølsomme data skal du først give samtykke, dette skal gives skriftlig til virksomheden. Der ydes ingen assistance før der er givet samtykke fra dig som kunde. Hvis der fremsendes personlige data til firmaet uden der er givet samtykke vil det blive slettet uden varsel, derefter må du gensende eventuelle data som skal behandles.
Som kunde er det dit eget ansvar at give samtykke før samarbejdet, dette gives ved underskrift af en aftale som også er et punkt i kontrakten, angivet ”persondata & samtykke”. For yderligere information henvises der til virksomhedens persondatapolitik. Yderligere spørgsmål til opbevaring og behandling af persondata henvises til virksomheden.
4.0 Gebyrer & priser
Aftalte priser er angivet i den enkelte
samarbejdsaftale med mulighed
for tidsbegrænsning/loft og forventningsafstemning til forskellige
opgaver / projekter.
Priser udover de oplyste nedenfor
kan findes på hjemmesiden.
Alle priser er ekskl. moms med mindre markeret* (*=Momsfri)
|
Navn |
Beskrivelse |
Pris |
|
*Rykkergebyr / påmindelse |
Fremsendes pr. mail ved for sen betaling, med 10 dages mellemrum. | 100,00 DKK |
| *Kompensationsgebyr | Fremsendes én gang pr. mail pr. krav ved for sen betaling sammen med rykkergebyr | 310,00 DKK |
| *Inkassovarsel | Fremsendes pr. mail efter påmindelser og fortsat manglende betaling | 100,00 DKK |
| Haste tillæg pr. påbegyndt time | Tilføjes til faktura hvis opgaven skal
løses ”her og nu”
og prioriteres. Gebyret tilføjes pr. påbegyndt time. Kun efter aftale |
250,00 DKK |
| Tillæg weekend,
helligdage og hverdage imellem 18.00 – 06.00 |
Tillæg til timepris, kun efter aftale | +100% |
| Renter | betalingsfristens udløb og indtil betalingen er modtaget. Virksomheden er berettiget til at opkræve renter fra |
11,50% |
| Fremsendelse af fysisk post | Se punkt 5.0 ”Kommunikation” | 100,00 DKK |
| Forgæves kørsel | Se punkt 11.0
”No Show” gebyret
er udover kilometerprisen for strækningen der
er kørt. (9,00 DKK pr.km) | 500,00 DKK |
| Kørsel | Pris pr. Km, efter aftale | 9,00 DKK |
| Offentlig transport og udlæg | Udlæg til offentlig transport, rejse, hotel m.m. faktureres 1:1 sammen med øvrige køb og efter aftale. | DKK |
| No show / udeblivelse | Se punkt 11.0 ”No Show” gebyret er udover forgæves kørsel ved fysisk fremmøde og udover opkrævning for 50% af aftalt mødes varighed til gældende timesats. | 500,00 DKK |
5.0 Kommunikation
Meddelelser vedr. ydelser fremsendes til din oplyste e-mail. Dette kan være bl.a. ordrebekræftelser, betalingspåmindelser, rykker, inkassovarsel, priser eller andre ændringer. Du er som kunde ansvarlig for at dine oplysninger er korrekte. virksomheden er berettiget til at opkræve et gebyr, hvis firmaet er nødsaget at fremsende meddelelser pr. fysisk post. Der henvises også til punkt 4.0.
6.0 Service
Virksomheden tilbyder bogførings- og regnskabsassistance samt personaleformidling i forlængelse af økonomifunktionen i form af konsulentydelser for virksomheder, med fokus på fleksibilitet og mindre timeantal end normen. Ved personaleformidling til økonomifunktionen kan det derfor ikke forventes at konsulenter fra virksomheden kun arbejder for én kunde, arbejdstider aftales indbyrdes med konsulenten for at sikre optimal drift samt planlægning. Lønadministration for konsulenter administreres derfor af virksomheden.
Ved personaleformidling afregnes konsulentydelser ugentligt, som udgangspunkt om fredagen og dækker lørdag til fredag ugen op til fakturering. Med mindre der foretages forudbetaling som løbende modregnes eller andet er aftalt.
Fastpris aftaler faktureres månedligt forud på en faktura for sig, omkring d. 1 i måneden, med mindre der betales for længere perioder eksempelvis 3 eller 12 måneder.
7.0 Betalingsvilkår
Det er en forudsætning at ved indgåelse af en aftale og for at modtage ydelser af konsulenter fra virksomheden, at det skyldige beløb jf. oplyste priser eller den aftalte pris betales fuldt ud ved forfald til virksomheden. Hvis ikke der betales rettidigt eller der udestår dele af det forfaldne beløb vil virksomheden have rettighed til at sende en påmindelse og påføre gebyrer. Virksomheden er ikke forpligtet til at tilbyde yderligere assistance selvom aftalt hvis et forfaldent beløb ikke er betalt til tiden, inden anden aftale. Hverken virksomheden eller konsulenten er ansvarlig for nedetid i dette tilfælde. Ved to forfaldne faktura vil arbejdet som udgangspunkt altid indstilles, indtil disse betales.
7.1 Moms
Hvis ikke andet er angivet, er oplyste priser altid ekskl. Moms.
7.2 Fejl
Virksomheden har ret til at opkræve betaling for ydelser, eller gebyrer, hvis der f.eks. ved en fejl ikke er blevet opkrævet betaling rettidigt.
7.3 Manuel betaling
Vælges manuel betaling fremsendes elektronisk faktura til din oplyste e-mail adresse.
7.4 Betalingsbetingelser
Alt fakturering fra virksomheden udstedes med 7 dage forfald. Hvis ikke beløbet indbetales rettidigt fremsendes der en påmindelse med tilskrevne gebyrer jf. punkt 4.0. Der tilskrives ligeledes renter fra forfald og til betalingsdagen, renter tilskrives første fakturering efter betalingen er modtaget.
Der sendes først en betalingspåmindelse uden gebyrer, tidligst 10 dage efter denne er sendt vil der blive fremsendt en rykker påført gebyrer. Når først gebyrer og renter for manglende betaling er faktureret, vil disse IKKE blive krediteret.
7.5 Manglende betaling
Det anses som misligholdelse af aftalen hvis det skyldige beløb til virksomheden fortsat ikke betales trods betalingspåmindelse samt rykkere. I det tilfælde er virksomheden berettiget til at opsige aftalen uden varsel.
7.6 Renter
Der henvises til rentelovens bestemmelser og at virksomheden er berettiget til at opkræve
gebyrer ved fremsendelse af rykkere og overgivelse
til inkasso. Der henvises til punkt 4.0.
Virksomheden er berettiget til at opkræve
renter fra betalingsfristens udløb og indtil
betalingen er modtaget.
Renten for erhvervskunder er 11,50%
7.7 Betalingskanal
Til betaling af faktura kan du benytte bankoverførsel, registrering og kontonummer findes på virksomheden faktura.
7.8 ”Dårlig betaler”
Bliver I to gange med 10 dages mellemrum opkrævet gebyrer for manglende betaling vil i blive vurderet som ”dårlig betaler” hos virksomheden. Dette resulterer i at et fortsat samarbejde kan kræve et depositum baseret på jeres historik, opgjort af virksomheden, dog minimum 7.500,00 DKK + et administrationsgebyr på 150,00 DKK. I vil blive kreditvurderet igen på et senere tidspunkt.
I vil fortsat blive opkrævet evt. rykker samt kompensationsgebyr på fremtidige faktura som ikke betales til tiden, på trods af indbetaling af dette depositum.
Betales en faktura på depositum ikke, er virksomheden ikke nødsaget at forsætte et eventuelt samarbejde. Opgaver sættes på hold og er på eget ansvar, indtil faktureret depositum er indbetalt. Virksomheden er derfor ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser, omkostninger m.m. i forbindelse med jeres kreditvurdering hos virksomheden.
Administrationsgebyret tilgår med det samme til virksomheden, depositummet vil blive registreret på jeres saldo.
8.0 Afslag
Virksomheden har til enhver tid ret til at afvise en anmodning om en ydelse eller opkræve sikkerhed for betaling i form af en forudbetaling eller lign.
9.0 Virksomhedens ansvarsbegrænsninger:
•
Virksomheden hæfter ikke for fejl
i drift, nedbrud eller lignende forstyrrelser der kan forekomme f.eks. hvis
hjemmeside udbyder, teleudbyder, regnskabsprogram eller
lignende software, er ude af drift
eller har dårlig forbindelse, i dette tilfældes
ydes der ikke kompensation for dage med nedbrud.
•
Virksomheden har ikke pligt til at erstatte eller genetablere tabte filer eller
foretaget arbejde som tidligere er leveret
til kunden. F.eks. ved computer nedbrud ved kunde, tyveri, virus eller lign.
Der henvises desuden i denne sammenhæng til virksomhedens persondatapolitik,
med opbevaring af personlige dokumenter fra firmaets side.
•
Virksomheden er ikke ansvarlig
eller erstatningsansvarlig hvis uvedkommende får adgang til dine data og/eller
systemer.
10.0 Overdragelse
Virksomheden har til enhver tid ret til at overdrage firmaets rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen til en anden virksomhed, uden at skulle have accept. I tilfælde heraf vil alle aktive kunder dog blive informeret om overdragelsen inden at den sker.
11.0 No Show
Hvis der er aftalt et mødested
og mødetidspunkt er det med forudsætning at du som kunde dukker
op til aftalt sted og tid. Virksomheden er ikke forpligtet
til at vente på at du dukker op til mødet, uanset om mødet er fysisk eller
online.
Ved fysisk fremmøde:
Hvis der køres forgæves vil i blive faktureret til den oplyste
kilometer sats for hele køreturens strækning og andre eventuelle
rejseomkostninger, samt et gebyr for udeblivelse.
Ved ikke fysisk møde: Ved udeblivelse af aftalt
møde via f.eks. Zoom, Teams, Skype eller lign. er virksomheden ikke forpligtet til at vente på at du dukker op til mødet, i vil blive
faktureret for 50% af mødets
aftalte længde samt gebyrer for udeblivelse.
Ved tekniske problemer
eller lign. som giver forsinkelse er det eget ansvar
at kontakte virksomheden pr. telefon eller sms, virksomheden venter i så fald
men der faktureres fra mødets aftalte begyndelse.
Der henvises til punkt 4.0.
11.1 Afbud
Du er som kunde selv ansvarlig for at melde et eventuelt afbud til virksomheden efter der bekræftet en aftalt mødetid, hvilket gælder både fysiske og online møder. Så snart aftalen er bekræftet er den gældende medmindre andet oplyses fra begge parter.
12.0 Forsikringer
For personaleformidling: Inden opstart af en opgave er det afklaret om virksomheden eller kunden tegner en arbejdsskadeforsikring på den eller de konsulenter der er hyret igennem virksomheden. Som udgangspunkt er konsulenten arbejdsskadeforsikret igennem virksomheden, med mindre andet er aftalt i den enkelte aftale. Konsulenten er ligeledes informeret om forsikringsforholdet i sin tilknytningskontrakt med virksomheden.
13.0 Sikkerhed
Konsulenter udsendt fra virksomheden skal til enhver tid leve op til gældende sikkerhedsregler, brud på sikkerhedsreglerne kan have konsekvenser for enhver konsulent. I er forpligtet til at oplyse virksomheden hvis ikke der leves op til jeres sikkerhedsstandarder på arbejdspladsen.
Hvis der skulle ske en ulykke skal virksomheden informeres hurtigst muligt, i tilfælde af konsulenten ikke selv kan informere virksomheden, vil kunden gøre dette efter vurdering. Den lovpligtige arbejdsskade anmeldelse skal foretages af kunden, kopi heraf fremsendes til virksomheden hurtigst muligt herefter.
Ved ulykke med fravær kontaktes virksomheden for eventuel anden konsulent til at hjælpe kunden.
14.0 Force majeure
Virksomheden begrænser sig på alle aftaler og kontrakter der kan påvirkes af udefrakommende faktorer eks. naturkatastrofer, sygdomsudbrud, krig eller lign. og står ikke ansvarlig for forpligtelser eller driftstab hvis konsulenter fra virksomheden ikke kan udføre arbejdet der ellers har været aftalt. Virksomheden vil i sådanne tilfælde tilpasse sig bedst mulig omstændighederne for at aftaler kan overholdes hvis dette er muligt.
15.0 Opdatering af betingelser og vilkår
Virksomheden kan til enhver tid tilpasse eller rette betingelser og vilkår nævnt i dokumentet her. Væsentlige ændringer varsles mindst 30 dage før de træder i kraft. Version vil blive opdateret hver gang der sker ændringer, indikation i toppen af dokumentet. (Eksempelvis V1.0 – ”Version 1.0”)
16.0 Accept af betingelser og vilkår
Du er som kunde indforstået med nævnte betingelser og vilkår i dette dokument og accepterer ved underskrift af aftale, samarbejdsaftale, tilbud, bestilling uanset skriftlig, telefonisk eller mundtligt alle punkterne som er beskrevet i dokumentet. Det er også en forudsætning at du er gjort bekendt med, har læst og acceptere firmaets persondatapolitik som der henvises til i dokumentet og acceptere behandlingen af dine personlige data i forbindelse med køb hos virksomheden.